"Φτηνά τη Λευτεριά δεν την πουλούν πουθενά. Ούτε και τη χαρίζουνε. Όσοι την πήραν χάρισμα τη χαράμισαν"
Μενέλαος Λουντέμης

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2016

Απόφαση Συγκρότησης Π.Υ.Σ.Π.Ε. Καστοριάς

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, υπέγραψε σήμερα 30/12/2016 τη συγκρότηση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) Καστοριάς. 
Ευχόμαστε σε όλα τα μέλη, να έχουν καλή και χρήσιμη θητεία.
Αποτέλεσμα εικόνας για πυσπε καστοριασ


http://dipe.kas.sch.gr/attachments/article/1228/2016_%CE%A3%CE%A5%CE%93%CE%9A%CE%A1%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%97%20%CE%A0%CE%A5%CE%A3%CE%A0%CE%95%20%CE%9A%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%A3_%CE%94%CE%95%CE%9A%CE%95%CE%9C%CE%92%CE%A1%CE%99%CE%9F%CE%A3%20-%2030-12-2016.pdf

Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2016

Υπουργός: Απορρίπτω κατηγορηματικά το αίτημα της ΚΕΔΕ για τα Νηπιαγωγεία

Αντίθετη η ΑΔΕΔΥ στη υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στους Δήμους

Α. Το υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με το Σύνταγμα έχει την αποκλειστική ευθύνη της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.
Β. Το αίτημα της ΚΕΔΕ απορρίπτεται κατηγορηματικά καθώς προσκρούει και στο Σύνταγμα της χώρας και στην πολιτική βούληση της κυβέρνησης.
Την παραπάνω γραπτή δήλωση έκανε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, με αφορμή το αίτημα της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδος να   μεταφερθούν  τα Νηπιαγωγεία , διοικητικά,   στους Δήμους.
Αντίθετη η ΑΔΕΔΥ στη υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στους Δήμους
Την κατηγορηματική της αντίθεση στην πρόσφατη απόφαση του τακτικού συνεδρίου της ΚΕΔΕ με την οποία ζητείται -μεταξύ άλλων- και η υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους Δήμους, εκφράζει με ανακοίνωσή  της η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.και σημειώνει τα εξής:
Α. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι «τοπικοί άρχοντες» θέτουν ως στόχο την υπαγωγή των νηπιαγωγείων, αλλά και συνολικά της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στους Δήμους για ευνόητους λόγους.
Β. Οι προσπάθειες αυτές, που άρχισαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 δεν ευοδώθηκαν ποτέ χάρη στην οργανωμένη αντίδραση σύσσωμου του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και στις δικαστικές αποφάσεις που εκδόθηκαν σε ανώτατο βαθμό, όπως η 2592/99 απόφαση του ΣτΕ, η οποία ρητά αναφέρει: «Δεν μπορούν να μεταφερθούν αρμοδιότητες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αυτό γιατί το άρθρο 16 του Συντάγματος ρητά το απαγορεύει».
Γ. Με την απόφασή της αυτή η ΚΕΔΕ επαναφέρει την απόπειρα υποβάθμισης του εκπαιδευτικού χαρακτήρα της προσχολικής αγωγής, την ώρα που οι θεσμοί επιτάσσουν τον «εξορθολογισμό» σε πόρους και δαπάνες, καθώς και τις γενικευμένες περικοπές στις δημόσιες εκπαιδευτικές δομές.
Δ. Ύστερα από τα παραπάνω η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τον Υπουργό Παιδείας και την Κυβέρνηση να πάρουν ξεκάθαρη θέση για το θέμα και να απορρίψουν το αίτημα της ΚΕΔΕ ως αντισυνταγματικό και παράνομο, σταματώντας κάθε συζήτηση για το θέμα, που είναι λυμένο εδώ και δεκαετίες.
Ε. Απαιτούμε, εδώ και τώρα, να θεσμοθετηθεί διετής υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά σε ένα Δημόσιο και δωρεάν νηπιαγωγείο, το οποίο θα λειτουργεί με αποκλειστική ευθύνη του Κράτους και του Υπουργείου Παιδείας.
Ζ. Να πραγματοποιηθούν μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού.
Η. Να λειτουργήσουν όλες οι δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, που είναι αναγκαίες για την ολόπλευρη στήριξη των νηπίων και προ νηπίων.

πηγή: esos.gr

Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2016

Μειώσεις από 2 ως 83 ευρώ στους μισθούς του Δημοσίου




Μειωμένους θα δουν τους μισθούς τους οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο με τις περικοπές να ξεκινούν από τα 2 ευρώ και να φτάνουν έως και τα 83 ευρώ λόγω των αλλαγών στον υπολογισμό των εισφορών κύριας σύνταξης από την 1η Ιανουαρίου του 2016. 
Η νέα εγκύκλιος με την οποία θα επιβάλλεται η εισφορά 6,67%, στο σύνολο των αποδοχών που λαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι με το νέο μισθολόγιο είναι έτοιμη. 
Η κράτηση θα επιβάλλεται στα επιδόματα θέσης, αλλά όχι στις έκτακτες απολαβές (π.χ. από συμμετοχή σε επιτροπές), ενώ αποκλείστηκε η ασφαλιστική κράτηση και στα ποσά των υπερωριών, που δεν αποτελούν συντάξιμες αποδοχές.  
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, οι νέες κρατήσεις δεν θα χρεωθούν στις 27 Δεκεμβρίου, γιατί ήδη οι αποδοχές των υπαλλήλων εκκαθαρίστηκαν από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών με τις παλιές εισφορές τους, καθώς δεν υπάρχει επίσημη απόφαση. Όμως, οι κρατήσεις στους μισθούς του Ιανουαρίου θα γίνουν αναδρομικά, με τη μισθοδοσία του Φεβρουαρίου.
Ειδικότερα, όσον αφορά στους πτυχιούχους Π.Ε και Τ.Ε κατηγορίας με 26 ως 38 χρόνια υπηρεσίας, χωρίς επίδομα θέσης και ανθυγιεινό, η μείωση θα κυμανθεί από 14 έως 23 ευρώ.
Από την άλλη, όσοι παίρνουν επίδομα θέσης, το οποίο είναι
  • για τους τμηματάρχες 290 ευρώ
  • για τους προϊσταμένους 350 ευρώ
  • για τους προϊσταμένους διευθύνσεων 450 ευρώ
θα δουν το ποσό που λαμβάνουν να μειώνεται κατά 46 ευρώ.
Στους γενικούς διευθυντές που λαμβάνουν και το υψηλότερο επίδομα θέσης των 1.000 ευρώ, η μείωση θα φτάσει τα 83 ευρώ.
Αντίθετα, αύξηση που κατά μέσο όρο θα είναι τα 4 ευρώ θα λάβουν οι χαμηλόβαθμοι υπάλληλοι χωρίς πτυχίο (Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης), χωρίς ανθυγιεινό επίδομα. Όσοι όμως λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό λόγω ανθυγιεινού επιδόματος που είναι 150 ευρώ, θα έχουν και αυτοί απώλειες στα ποσά που θα λάβουν.
Αναλυτικά οι κρατήσεις ανάλογα με τους μισθούς, τα έτη και την εκπαίδευση:

Σάββατο, 17 Δεκεμβρίου 2016

Ανακοίνωση για την απόφαση-πρόταση της ΚΕΔΕ για τη μεταφορά δομών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση συμπεριλαμβανομένων και των Νηπιαγωγείων.

 ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ



                                                                                                            17-12-2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στο Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας), που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από 1 ως 3 Δεκέμβρη, βγήκε απόφαση-πρόταση από την πλειοψηφία των συνέδρων, για τη μεταφορά συγκροτημένων δομών στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Από το κείμενο της απόφασης:

Προτείνεται:«Μεταφορά συγκροτημένων δομών στην τοπική αυτοδιοίκηση, οι υπάλληλοι των υπηρεσιών αυτών θα υπάγονται διοικητικά στο Δήμο, αλλά θα διατηρούν όλα τα δικαιώματα των υπαλλήλων του αντίστοιχου φορέα… Ενδεικτικά παραδείγματα παρόμοιας αποκέντρωσης κατά το παρελθόν, είναι η μεταφορά των προνοιακών δομών (παιδικοί σταθμοί) και των αθλητικών κέντρων στους Δήμους. Ενδεικτικά, τέτοιες κρατικές δομές, που προτείνουμε να μεταφερθούν διοικητικά στην πρωτοβάθμια τοπική διοίκηση, είναι οι ακόλουθες: Κοινωνικά ιδρύματα, τα νηπιαγωγεία, τα γραφεία ΟΑΕΔ και οι υπηρεσίες του ΟΣΚ…».
Διαβάστε: http://www.kedke.gr/?p=16242

Την εποχή των μνημονίων όπου οι εκπαιδευτικές δομές δέχονται ισχυρά πλήγματα από τις πολιτικές του Υπουργείου, προτεραιότητα είναι η εξυπηρέτηση του χρέους και όχι των αναγκών των πολιτών που εξαθλιώνονται χρόνο με το χρόνο και χάνουν συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα όπως το δικαίωμα στην πρόσβαση στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.

Αυτού του είδους η αποκέντρωση που επιδιώκουν στην εκπαίδευση και που ξεκινάει από το Νηπιαγωγείο, έχει σαν στόχο όλες τις σχολικές μονάδες σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Ανήκει στη φιλοσοφία μιας πολιτικής όπου όλες οι κοινωνικές δομές είναι εμπορεύματα. Αυτή η πρόταση γίνεται από τους γνωστούς θιασώτες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και γίνεται καθαρά για λόγους κερδοσκοπικούς.

Για να συντηρήσουν οι Δήμοι αυτές τις δομές θα κάνουν ότι κάνουν με τους Παιδικούς Σταθμούς. Θα ζητήσουν από τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Θα υπάρξει εργασιακή επισφάλεια για τους εκπαιδευτικούς, καθώς οι σχέσεις εργασίας του προσωπικού των Δήμων είναι κάθε λογής, πέρα από μόνιμες και σταθερές.

Εύλογα είναι και τα παρακάτω ερωτήματα:
  • Πώς θα διαμορφώνονται τα αναλυτικά προγράμματα; Θα είναι ενιαία για όλα τα παιδιά της χώρας;
  • Θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες για μόρφωση τα παιδιά των μεγάλων αστικών κέντρων με αυτά των δυσπρόσιτων περιοχών;

Φυσικά οι απαντήσεις είναι γνωστές, γι' αυτό η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπ/κών Καστοριάς δηλώνει την αντίθεσή της στην απόφαση της Κ.Ε.Δ.Ε.

Καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα να αντιταχτεί σε μια τέτοια εξέλιξη.

Καλούμε το Σύλλογο Εκπ/κών Π.Ε. Καστοριάς και την Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς να δηλώσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια αυτών που θέλουν το δημόσιο σχολείο στα χέρια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. να πάρει θέση με δυναμική παρέμβαση.

Το Υπουργείο να απαντήσει άμεσα στην Κ.Ε.Δ.Ε.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
  • Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαιδευση για όλα τα παιδιά, ενταγμένη σε ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό.
  • Μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών.
  • Κατάργηση της προαιρετικότητας του ολοήμερου νηπιαγωγείου και επαναφορά της προηγούμενης δομής.
  • Ίδρυση νέων δομών Ειδικής Αγωγής στα Νηπιαγωγεία καθώς και στελέχωση των ήδη υπαρχουσών.

Θα αγωνιστούμε μαζί με τους γονείς για ένα Ενιαίο, Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, με ίσες ευκαιρίες πρόσβασης για όλα τα παιδιά.



Από την Ανεξάρτητη Κίνηση



Στοιχεία Σοκ: 2.000 ανήλικα Ελληνόπουλα το χρόνο, είναι θύματα ενδοοικογενειακής ή σεξουαλικής βίας


Αποτέλεσμα εικόνας για παιδιά θύματα ενδοοικογενειακής βίας
Σε 1.000 με 2.000 ανέρχονται κάθε χρόνο, στην Ελλάδα, τα νέα περιστατικά βίας με θύματα ανήλικους, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται σε 18.000, ενώ ανησυχητικές διατάσεις λαμβάνει και το σχολικό "bullying" στη χώρα μας, καθώς το 6% των μαθητών του Δημοτικού έχει υποστεί εκφοβισμό ή "τραμπουκισμό", ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου ξεπερνά το 15% και φτάνει έως το 30%.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν σε ημερίδα που διοργάνωσε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης και την Εταιρία Προστασίας Ανηλίκων, με θέμα την ενδοοικογενειακή βία και τη σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων, την οποία παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί διαφόρων σχολικών μονάδων του νομού Θεσσαλονίκης.
Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ξένη Δημητρίου, επικαλούμενη στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ανέφερε ότι 40 εκατ. παιδιά σε όλο τον πλανήτη έχουν πέσει θύματα ενδοοικογενειακής βίας, ενώ 53.000 βρέφη δολοφονούνται μετά τη γέννησή τους επειδή είναι κορίτσια. Σύμφωνα με την ίδια, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών υπολογίζει ότι παγκοσμίως 73 εκατ. αγόρια και 150 εκατ. κορίτσια υφίστανται σεξουαλική κακοποίηση. "Στην προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου της βίας σε βάρος των ανηλίκων δεν περισσεύει κανένας", τόνισε η κ. Δημητρίου και εξήρε το γεγονός, ότι εκπρόσωποι της Δικαιοσύνης, της Αστυνομίας και της Εκπαίδευσης βρίσκονται στην εκδήλωση "αγκαλιασμένοι", συζητώντας μαζί.
Από την πλευρά του, ο εισαγγελέας πρωτοδικών και αρμόδιος για θέματα ανηλίκων, Χρήστος Καραγιάννης, ανέλυσε το νομικό πλαίσιο που ρυθμίζει τα εγκλήματα ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων, υπογραμμίζοντας ότι ο νομοθέτης προβλέπει αυστηρές ποινικές κυρώσεις για τους δράστες, σε μία προσπάθεια πιο αποτελεσματικής προστασίας των ανηλίκων. Μεταφέροντας την προσωπική του εμπειρία από την ενασχόλησή του με υποθέσεις κακοποιημένων παιδιών, σχολίασε ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό αποφασίζει να μιλήσει κι αυτό μετά την ενηλικίωσή του.
"Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στα πρόσωπα που έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να πληροφορηθούν κρούσματα ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης ή από τα ίδια τα θύματα ή από συμμαθητές τους", σημείωσε ο εισαγγελικός λειτουργός, ενώ αναφερόμενος στα "υπηρεσιακά καθήκοντα" των εκπαιδευτικών τόνισε ότι μόλις αντιληφθούν τέτοιου είδους κρούσματα οφείλουν να απευθυνθούν άμεσα στις διωκτικές Αρχές.
"Τα παιδιά είναι ο πιο αδύναμος κρίκος στην αλυσίδα της κοινωνίας", σημείωσε η αντεισαγγελέας Πρωτοδικών, Δήμητρα Τσιαρδακλή, η οποία αναφέρθηκε εμπεριστατωμένα στο θέμα το σχολικού εκφοβισμού, αναλύοντας τις διάφορες μορφές αυτού του φαινομένου (π.χ. λεκτικός, ψυχολογικός, σωματικός, ρατσιστικός, cyber bullying) και το προφίλ θύτη και θύματος. Η κοινωνία, οι γενικότερες κοινωνικές εξελίξεις, τα ΜΜΕ, το "πυκνογραμμένο απουσιολόγιο" των γονέων είναι, σύμφωνα με την ίδια, τα αίτια που γεννούν την εμφάνιση του φαινόμενου.
Σε ό,τι αφορά τους γονείς των παιδιών που αναπτύσσουν τέτοιου είδους συμπεριφορές, τους διέκρινε σε δύο κατηγορίες: στους χωρισμένους και απόντες. "Τα παιδιά ζητούν απεγνωσμένα την ψυχή των γονιών. Όταν αντιλαμβάνονται ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται γι' αυτά, αντιδρούν οργισμένα και τιμωρούν τα άλλα παιδιά ή εκφράζουν την οργή τους τιμωρώντας τον εαυτό τους με τη χρήση ναρκωτικών ουσιών». Όπως πρόσθεσε, "τη διαφορά την κάνουν οι άνθρωποι, γιατί μόνο η αγάπη θεραπεύει τον άνθρωπο", ενώ κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να απευθύνονται στην εισαγγελία πρωτοδικών ώστε να συνδράμει σε περιπτώσεις προβληματικών συμπεριφορών ανηλίκων.
Στη μεταφορά της αντιπαράθεσης μεταξύ χωρισμένων γονιών στο σχολικό περιβάλλον, αναφέρθηκε η αντεισαγγελέας πρωτοδικών Αργυρή Κοτίνα, τονίζοντας ότι σ' αυτές τις περιπτώσεις "το σχολείο δεν πρέπει να μετατρέπεται σε πεδίο αντιπαράθεσης". Πρώτιστο μέλημα, τόνισε, "είναι η απρόσκοπτη λειτουργία του έργου των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας, αλλά και το συμφέρον του παιδιού.
Σε χαιρετισμό που απηύθυνε στην εκδήλωση, ο προϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Λάμπρος Τσόγκας, τόνισε ότι η ημερίδα είναι ευκαιρία να γνωριστούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους οι εισαγγελικές και δικαστικές αρχές με την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο ίδιος επισήμανε ότι δεν πιστεύει στο δόγμα του "αποστειρωμένου εισαγγελέα", αλλά "στον εισαγγελέα που είναι δίπλα στην κοινωνία".
πηγή: topontiki.gr

Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2016

Σχετικά με την εγκύκλιο του Ι.Ε.Π. για την περιγραφική αξιολόγηση




Θέμα: Σχετικά με την εγκύκλιο του Ι.Ε.Π. για την περιγραφική αξιολόγηση


Αρ. πρωτ. 995
Αθήνα 13/12/2016
Προς
Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.
Με αφορμή την εγκύκλιο που απέστειλε το Ι.Ε.Π. στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα «Πρόσκληση ενδιαφέροντος για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση» το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:
Οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου στην πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος που είναι ασαφές, χωρίς να γνωρίζουν το περιεχόμενο και το θεσμικό πλαίσιο που το διέπει.
Το υποστηρικτικό – επιμορφωτικό υλικό πρόκειται να διαμορφωθεί, οι σχολικοί σύμβουλοι θα επιμορφωθούν τον Ιανουάριο, ενώ σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που δίνονται από το Ι.Ε.Π., στην ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής της αίτησης, οι σύλλογοι διδασκόντων που πρόκειται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους με βάση το υλικό και τις οδηγίες που θα τους δοθούν (τις οποίες όμως δε γνωρίζουν αυτή τη στιγμή)!
Το Υπουργείο Παιδείας ζητά, επί της ουσίας, την, εκ των προτέρων, συναίνεση των εκπαιδευτικών για ένα σύστημα διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών το οποίο δεν τους έχει γίνει γνωστό.
Με βάση τα παραπάνω, καλούμε το Ι.Ε.Π. και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να καταστήσουν σαφές το συνολικό πλαίσιο που θα ισχύσει (θυμίζουμε ότι ο νέος Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε για θεματικές αναλυτικές  συναντήσεις με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.). Μέχρι να συμβεί αυτό οι σύλλογοι διδασκόντων δεν υπάρχει κανένας λόγος να συναινέσουν  στην «θολή» αυτή  κίνηση του Υπουργείου Παιδείας. Σε κάθε περίπτωση η συμμετοχή τους είναι εθελοντική και όχι υποχρεωτική. 

«Περιγραφική “διαμορφωτική” αξιολόγηση ή “τελική” βαθμολογική αξιολόγηση μαθητών;




Ως Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών ΠΕ, με αφορμή την εγκύκλιο που απέστειλε το ΙΕΠ για την πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών και τη συζήτηση που ανοίγεται στην εκπαιδευτική κοινότητα, επισημαίνουμε ότι έχουμε καταθέσει πολλές φορές την αντίθεσή μας στην βαθμολογική –τελική- αξιολόγηση των μαθητων μας, όπως εφαρμόζεται στο Δημοτικό Σχολείο έως σήμερα. Αποτελεί μια αναχρονιστική μέθοδος αξιολόγησης των μαθητών με την οποία:

Α) Η μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την ουσία της εκπαιδευτικής πράξης στη βαθμολογία τείνει να γίνει κυρίαρχη κοινωνική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα να εμποδίζονται οι προσπάθειες παραγωγής ουσιαστικού εκπαιδευτικού έργου.
Β) Πολύ συχνά μετατρέπεται σε αυτοσκοπό, δίνει δηλαδή ώθηση στη βαθμοθηρία και καλλιεργεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών. Άμεση συνέπεια αυτου του είδους της αξιολόγησης, είναι ότι ο ρόλος της βαθμολογίας στο σχολείο (ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την πρόσβαση ή μη στις ανώτατες σχολές) έχει γίνει κυρίαρχος.
Γ) Σε καμία περίπτωση δεν βοηθάει στη βελτίωση, την ανατροφοδότηση, την εστίαση σε συγκεκριμένες αδυναμίες για ενίσχυση και εξειδικευμένη παρέμβαση αυτών από το εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες δομές και όπου υπάρχουν είναι υποστελεχωμένες.
 Δ) Εχει δημιουργήσει πολλές στρεβλώσεις στη λειτουργία του σχολείου (το σχολείο λειτουργεί ως μηχανισμός επιλογής) οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των μαθητών και δεν αναδεικνύει δυνατά και αδύναμα σημεία της προσωπικότητας και των δυνατοτήτων των μαθητών μας.
Ε) Συμβάλλει, σε μεγάλο βαθμό, στην αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας, εφόσον για λόγους που έχει αναπτύξει η θεωρία και η έρευνα είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για τα χαμηλότερα κοινωνικομορφωτικά στρώματα.
ΣΤ) Παράλληλα, στρεβλώνεται τόσο η σχέση του παιδιού με την οικογένειά του, αφού η εκπαίδευση του παιδιού συνδέεται με ένα σύστημα ποινών και αμοιβών που αποδίδονται από τους γονείς του με βάση «τους βαθμούς που έφερε», ενώ ταυτόχρονα στρεβλώνεται και η σχέση του παιδιού με τους δασκάλους του, οι οποίοι ενώ είναι οι αρμόδιοι να το καθοδηγήσουν, να το υποστηρίξουν και να το βοηθήσουν να αναπτυχθεί πνευματικά και να καλλιεργηθεί, είναι ταυτόχρονα εκείνοι που με το βαθμό που θα βάλουν, θα προκαλέσουν την τιμωρία του ή την ανταμοιβή του. 

Θεωρούμε ότι απαιτείται ένα νέο σύστημα περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών όπου όμως θα έχει τα εξής παιδαγωγικά αποτελέσματα:

Α) Ο στόχος δεν θα είναι η κατάταξη του μαθητή, αλλά η περιγραφή του σχολικού του προφίλ με στόχο την ενίσχυση τωνδυνατών σημείων του και την αντιμετώπιση των αδυναμιών του. Επομένως για την αντιμετώπιση των αδυναμιών είναι απαραίτητο η δημιουργία όλων αυτών των υποστηρικτικών δομών από το κράτος για εξατομίκευση, ενίσχυση και βελτίωσή του.
Β) Να καταστεί ο μαθητής ικανός να αντιλαμβάνεται τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους, ώστε να έχει ανατροφοδότηση και να βελτιώνεται.
Γ) Να απελευθερωθεί το εκπαιδευτικό έργο και το σχολείο από το ρόλο του μηχανισμού επιλογής και η κατ’ επέκταση “κοινωνική” απαίτηση για υψηλούς βαθμούς με οποιοδήποτε τίμημα.
Δ) Να δοθεί ακριβές και σαφές περιεχόμενο σε όλους τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών.

Επομένως το θετικό βήμα του υπουργείου παιδείας να ξεκινήσει τη διαδικασία της περιγραφικής αξιολόγησης, για να είναι ολοκληρωμένο, θα πρέπει να συνοδευτεί με όλα τα μέτρα που απαιτούνται για την υποστήριξη, την ενίσχυση και βελτίωση των μαθητών μας. Παράλληλα χρειάζεται έγκαιρα να αποσαφηνιστούν οι προθέσεις και στοχεύσεις του υπουργείου, προκειμένου η όλη διαδικασία να είναι ουσιαστική και να αγκαλιάσει την εκπαιδευτική κοινότητα και τα αντιπροσωπευτικά του όργανα. Η  αντικατάσταση του ανούσιου και ίσως αντιεκπαιδευτικού βαθμολογικού  ανταγωνισμού δεν πρέπει να διαδεχθεί  μία χρονοβόρα γραφειοκρατική  διαδικασία, η οποία θα αλλοιώσει την Παιδεία ως κοινωνικό αγαθό και θα απονευρώσει την εκπαιδευτική διαδικασία, στην οποία ο εκπαιδευτικός κατέχει αναμφισβήτητα  κεντρικό εκπαιδευτικό-παιδαγωγικό ρόλο.
Επειδή όμως η πιλοτική εφαρμογή που ξεκινά να εφαρμοστεί δεν έγινε μετά από συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά ξεκινάει μονομερώς και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να επιλέξουν εάν θα συμμετέχουν εθελοντικά, χωρίς να είναι σε γνώση τους όλο το πλαίσιο εφαρμογής και οι παιδαγωγικές στοχεύσεις, ως ΑΕΕΚΕ καταθέτουμε τις επιφυλάξεις μας για τις πραγματικές επιδιώξεις του υπουργείου παιδείας.



ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.


ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2016

Υπουργός: Δεν μπορώ να πω ότι θα υπάρχουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών




“Υπάρχει υπόσχεση (σ.σ. από τους θεσμούς), αλλά δεν μπορώ να σας πω τους αριθμούς, ότι θα υπάρχουν και διορισμοί που θα γίνουν λόγω του πλεονασματικού προϋπολογισμού και με τα λεφτά τα κανονικά του κρατικού προϋπολογισμού”.
Τη δήλωση αυτή έκανε στη σημερινή συνέντευξη τύπου  (εδώ τα πρακτικα της Συνέντευξης) ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου , δίνοντας έτσι  νέα  διάσταση στην εξαγγελία του πρώην υπουργού  Ν. Φίλη για 20.000 διορισμούς , απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου «αν υπάρχει σχεδιασμός και χρονοδιάγραμμα για μόνιμους διορισμούς».
Το θέμα των μόνιμων διορισμών, όπως γνωρίζετε καλά, έχει σχέση και με τις συνεννοήσεις που κάνουμε με τους θεσμούς, είπε ο υπουργός και σημείωσε τα εξής:
-Αυτή τη στιγμή μετά από τις προσπάθειες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας και της δικής μας, μπαίνει για πρώτη φορά γραπτά στο κείμενο της συμφωνίας, η ανάγκη για νέους διορισμούς.
-Εμείς θεωρούμε ότι αν δεν προχωρήσουμε σε νέους διορισμούς, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά από όσα λέμε, διότι δεν μπορεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα να εξαρτάται από το θεσμό των αναπληρωτών, όχι από τους ίδιους τους αναπληρωτές, αλλά από το θεσμό, για τους λόγους που νομίζω καταλαβαίνετε.
-Τώρα, με αυτή τη λογική βεβαίως υπάρχει σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα όμως για να σας είμαι απολύτως ειλικρινής, δεν μπορεί να υπάρξει παρά μόνο μετά την ολοκλήρωση των αντίστοιχων συζητήσεων.
πηγή: esos.gr

Υπουργός: Οι «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί δεν θα αξιολογηθούν θα αξιολογούν


Θα καταργηθεί το Προεδρικό Διάταγμα 152 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Το τι θα γίνει με την αξιολόγηση του  υπόλοιπου εκπαιδευτικού προσωπικού  -πλην των 20.000 στελεχών- δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Δεν είναι θέμα. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, στη σημερινή συνέντευξη τύπου,  απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos.
esos: Στο θέμα της αξιολόγησης, πείτε μου θα καταργήσετε το προεδρικό διάταγμα 152 το οποίο εξακολουθεί να είναι σε ισχύ; Θα ξεκινήσετε από τα στελέχη εκπαίδευσης, τα 20.000 στελέχη όπως προαναγγείλατε; Με τους μάχιμους τι θα γίνει; Θα αξιολογηθούν οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που είναι στην τάξη;
Και εάν θα εξακολουθεί να ισχύει η αξιολόγηση που έχει γίνει ήδη σε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς με την προηγούμενη κυβέρνηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή είστε πολύ πεπειραμένος και πολύ γνώστης θα μπορούσα να απαντήσω ναι, ναι, ναι, όχι, ναι. Έτσι δεν είναι; Γιατί ξέρετε τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά. Τι εννοώ; Είναι σαφέστατα αυτά που έχουμε πει.
Είναι απολύτως σαφή. Πρώτον, θα υπάρχει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Αυτή η αυτοαξιολόγηση θα δούμε πώς θα σχεδιαστεί και προφανώς αυτό σημαίνει ότι δεν ισχύει το προηγούμενο προεδρικό διάταγμα.
esos:  Δηλαδή θα καταργηθεί;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα καταργηθεί με την δημιουργία του καινούργιου. Καταλάβατε. Εξ ορισμού.
esos: Το έχουμε ξανακούσει κ. Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν το έχετε ξανακούσει χαίρομαι ότι κι άλλοι σκέφτονται το ίδιο με εμένα. Αλλά από την παρούσα ακόμα καλύτερα. Σημαίνει ότι όλοι μας είμαστε ομογενοποιημένοι τότε. Με συγχωρείτε, επειδή γνωριζόμαστε έχω και τη δυνατότητα να το κάνω αυτό.
Καταργείται το προηγούμενο. Διαμορφώνεται ένα καινούργιο με στόχο αυτά που σας είπα. Τώρα, εκεί μέσα θα υπάρχει και η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. Το τι θα γίνει με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Δεν είναι θέμα. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις.
Μπορεί χιλιάδες άλλα  πράγματα. Γι’ αυτό λέμε ας τα κάνουμε αυτά χωρίς άγχος, χωρίς κυνήγι μαγισσών και είμαι σίγουρος ότι σε αυτό θα βοηθήσετε, πραγματικά σας θέλουμε να βοηθήσετε και ας δούμε τα αποτελέσματα και ας δούμε τι θα βγούνε από τα αποτελέσματα.
Εγώ νομίζω ότι θα βγούνε εξαιρετικά ενδιαφέροντα και θετικά σημεία. Εξαιρετικά ενδιαφέροντα και η κοινωνία θα καταλάβει γιατί άντεξε το σχολείο τόσο καιρό. Γιατί είναι ένα από τα παράδοξα. Πώς κατέρρευσαν τόσοι πολλοί θεσμοί και το σχολείο άντεξε όρθιο; Τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ με όλα τα προβλήματα;
Σημαίνει ότι κάτι γίνεται εκεί το οποίο δεν γνωρίζει η κοινωνία. Να λοιπόν ένας τρόπος να τα γνωρίσει.
πηγή: esos.gr

Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2016

Η εγκύκλιος για τις (ηλεκτρονικές) αιτήσεις μετάθεσης των εκπαιδευτικών

Υπουργείο παιδείας
Από αύριο η επικαιροποίηση των φακέλων
Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχωρεί φέτος για πρώτη φορά στην καθιέρωση της υποβολής των αιτήσεων μετάθεσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής. Κατ’ αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η απλούστευση και η ταχύτητα της διαδικασίας καθώς και το αδιάβλητο και διαφανές των αποτελεσμάτων των αιτήσεων.
Από αύριο η επικαιροποίηση των φακέλων
Λόγω του νέου συστήματος παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί, που προτίθενται να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης, να προβούν σε επικαιροποίηση του προσωπικού τους φακέλου από 14-12-2016 έως 20-1-2017, μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr). Η σύνδεση στο σύστημα γίνεται με το όνομα χρήστη (user name) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Αναλυτικές οδηγίες αναφέρονται στην αρχική σελίδα της ηλεκτρονικής εφαρμογής.
Στην παρούσα φάση δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στους μόνιμους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα στοιχεία του ηλεκτρονικού Μητρώου τους. Συγκεκριμένα μπορούν να βλέπουν τα βασικά τους στοιχεία καθώς και τις υπηρετήσεις τους με την προκύπτουσα μοριοδότηση. Εάν διαπιστώνουν εσφαλμένες ή μη επικαιροποιημένες εγγραφές, δύνανται να αιτούνται αλλαγές, υποβάλλοντας σχετικό αίτημα μέσω του συστήματος (αναφέρονται σχετικές  οδηγίες στο εγχειρίδιο της εφαρμογής), προς τη Διεύθυνση της οργανικής τους θέσης, η οποία τηρεί τον προσωπικό τους φάκελο, αποστέλλοντας με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τα σχετικά δικαιολογητικά.
Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επεξεργάζονται το αίτημα ή τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, προβαίνουν στις αναγκαίες αλλαγές στον ηλεκτρονικό τους φάκελο στο e-datacenter και καταχωρίζουν κάθε πληροφορία στο πεδίο «Παρατηρήσεις», ώστε να λάβει γνώση ο εκπαιδευτικός. Στην περίπτωση που οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αδυνατούν να ανταποκριθούν σε κάποιο αίτημα εκπαιδευτικού, τότε και μόνο τότε, δύνανται, αφού καταχωρίσουν στο πεδίο «Παρατηρήσεις» τις δικές τους απόψεις, να το προωθήσουν στην Κεντρική Υπηρεσία.
Με νέα εγκύκλιο θα καθοριστεί το χρονικό διάστημα ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων μετάθεσης.
πηγή: esos.gr 

Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2016

ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙ ΑΥΣΤΡΑΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑ…

Παρά τους καλούς μισθούς οι Αυστραλοί εκπαιδευτικοί, δείχνουν κουρασμένοι από τις ατελείωτες διαδικασίες αξιολόγησης σχολικών μονάδων και μαθητών.
H ηλεκτρονική έκδοση   Τhe Guardian  δημοσίευσε άρθρο του γνωστού Αυστραλού εκπαιδευτικού, συγγραφέα και ηθοποιού Ned Manning,  με τίτλο: «Σταματήστε να κατηγορείτε τους εκπαιδευτικούς για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και δώστε τους χρόνο να διδάξουν».
Στο εκπαιδευτικό  σύστημα της Αυστραλίας κάθε σχολική μονάδα   σχεδιάζει ετήσιους κύκλους, βελτίωσης και αξιολόγησης των επιδόσεών της (αυτοαξιολόγηση).
Παράλληλα με την αυτοξιολόγηση μετρούνται με εθνικές εξετάσεις (National Assessment Program Literacy and Numeracy) οι επιδόσεις- δεξιότητες των μαθητών.
Η γραφειοκρατία όμως αυτών των διαδικασιών δείχνει να έχει κουράσει τους Αυστραλούς εκπαιδευτικούς.
Το κείμενο του Ned Manning είναι απάντηση στον Ομοσπονδιακό Υπουργό Παιδείας  της Αυστραλίας σχετικά με τις ευθύνες που επέρριψε στους εκπαιδευτικούς  για την ποιότητα της διδασκαλίας στα σχολεία της Αυστραλίας.
Ο υπουργός Παιδείας πριν είχε αναφέρει ότι η ολίσθηση των επιδόσεων των μαθητών της Αυστραλίας σε κατώτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη δεν οφείλεται στην χρηματοδότηση των σχολείων αλλά ούτε και στο μέγεθος των τάξεων. 
Αυτοί που ευθύνονται είναι οι εκπαιδευτικοί και η ποιότητα της διδασκαλίας τους.
Ο Ned Manning στο άρθρο του,  αναφέρει:   Δεν είναι περίεργο που  το 30% -50% των νέων εκπαιδευτικών φεύγουν  στα πρώτα πέντε χρόνια της διδασκαλίας, όχι επειδή δεν έχουν τις κατάλληλες ικανότητες αλλά  ανακαλύπτουν ότι η διδασκαλία στα σχολεία της Αυστραλίας περιλαμβάνει πολλή δουλειά έξω από την τάξη που έχει να κάνει με γραφειοκρατικές διαδικασίες οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με τη διδασκαλία την οποία και σπούδασαν.
Κάθε στιγμή του εκπαιδευτικού δεν αφιερώνεται στην προετοιμασία του μαθήματος και στην ικανοποίηση των αναγκών του μαθητή αλλά στις ανάγκες της γραφειοκρατίας με τη συμπλήρωση εντύπων.
Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται επαγγελματική και συναισθηματική  στήριξη και καταλήγει λέγοντας ότι πρέπει να σταματήσει η γραφειοκρατία και να τους δοθεί χρόνος  να ασχοληθούν με τους μαθητές τους.

Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Θέμα: ΔΟΕ-Συνάντηση με το νέο Υπουργό Παιδείας

Θέμα: Συνάντηση με το νέο Υπουργό Παιδείας
Στην «ημιεθιμοτυπική», όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος ο νέος Υπουργός Παιδείας, συνάντηση που είχαν μαζί του τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. την Πέμπτη 1/12/2016, δεν δόθηκαν απαντήσεις στα ζητήματα που τέθηκαν, δεν υπήρξαν δεσμεύσεις, αναγγέλθηκε, από τον Υπουργό, ο προγραμματισμός σειράς «θεματικών» συναντήσεων με τις Ομοσπονδίες ενώ ταυτόχρονα θίχτηκαν σοβαρά ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα με αποτέλεσμα να μπορούν να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα για την πολιτική που πρόκειται να ακολουθήσει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Αυτό που έγινε κατανοητό από τη συζήτηση ήταν ότι η πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας και φυσικά η κυβέρνηση είναι στενά συνυφασμένη με τις εκθέσεις, κατευθύνσεις και συζητήσεις με τους «θεσμούς». Η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής συνδέεται με τη «διαπραγμάτευση» επί των εκθέσεων του ΟΟΣΑ για την Παιδεία, το σχεδιασμό του τριετούς προγράμματος που κλείνει στις 5/12/2016 στοeurogroup και γενικότερα με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας μας.
Ο κ. Υπουργός τόνισε ότι η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας έχει συνέχεια και δεν εξαρτάται από την αλλαγή στη θέση του Υπουργού.
Η αξιολόγηση (σχεδιασμός και αποτίμηση είπε ο κ. Υπουργός ότι θεωρεί ως σωστότερο όρο) θα έχει τα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δομών της πολιτείας, της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης. Ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι ο τρόπος υλοποίησης θα προκύψει έπειτα από διάλογο με τις Ομοσπονδίες και δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.  Η υλοποίησή της, όμως, είναι προϋπόθεση  για τη χρηματοδότηση του Υπουργείου Παιδείας (από την Ε.Ε.) με κονδύλια που θα χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση των διορισμών. Ουσιαστικά ο υπουργός Παιδείας είπε ότι οι 20.000 διορισμοί για τους οποίους μιλούσε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία δεν πρόκειται να γίνουν.
Για τις δηλώσεις περί αυτονομίας των σχολικών μονάδων ο κ. Υπουργός διευκρίνισε ότι δεν αναφέρεται σε οικονομική αυτονομία ούτε σε αυτονομία επί της εκπαιδευτικής διαδικασίας – πολιτικής (π.χ. την επιλογή των βιβλίων που θα διδαχθούν) αλλά σε μια διαδικασία διοικητικής αυτονομίας που θα περιορίσει τη γραφειοκρατία. Ταυτόχρονα δήλωσε ότι «δεν ευθύνονται πάντα οι εκπαιδευτικές πολιτικές για τα προβλήματα των σχολείων», μεταθέτοντας ουσιαστικά την ευθύνη στους ίδιους τους συλλόγους διδασκόντων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε στο λίγο χρόνο που είχε στη διάθεσή του όλη τη σειρά των ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο:
  • Αύξηση δαπανών για την παιδεία
  • Άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση
  • Κατάργηση των Υ.Α. για το ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία που έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα (ωράριο νηπιαγωγών, τεχνητά πλεονάσματα ωρών δασκάλων – ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων, μείωση προσλήψεων αναπληρωτών – απόλυση 5.000 αναπληρωτών κατά τη φετινή χρονιά, υποβάθμιση των μαθημάτων Γαλλικών και Γερμανικών με δημιουργία τεράστιων προβλημάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, μη προσμέτρηση των ωρών σίτισης σε όλους τους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου – απλήρωτη εργασία, κατάργηση του ενός υπεύθυνου ολοήμερου…)
  • Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης
  • Επιτακτική ανάγκη στήριξης της Ειδικής Αγωγής – Μόνιμος διορισμός των επί σειρά ετών αναπληρωτών
  • Απόδοση οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων – Ομαλοποίηση, επιτέλους, της προβληματικής κατάστασης που δημιούργησαν οι παράνομες «υποχρεωτικές» μετατάξεις
  • Άρση των συγχωνεύσεων – καταργήσεων των σχολικών μονάδων
  • Αποκατάσταση του κλίματος εργασιακής ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς
  • Ανάγκη περιορισμού στο ελάχιστο των ελαστικών μορφών εργασίας. Τεράστια προβλήματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών  (άδειες, περίθαλψη, επίδομα θέσης ευθύνης, κλπ.)
  • Αποκατάσταση των αποδοχών και των συντάξεων στα προ κρίσης επίπεδα. Τεράστιο ζήτημα που δημιούργησε η παλινωδία στο θέμα της ρύθμισης για τη συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών με το παλαιό καθεστώς και ανάγκη άμεσης επίλυσής του
  • Εκπαίδευση παιδιών μεταναστών και επίλυση των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η απουσία διαλόγου με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ο «περίεργος» ρόλος των Μ.Κ.Ο.  – ανάγκη παρέμβασης του Υπουργείου για το απαράδεκτο και προσβλητικό για τους εκπαιδευτικούς κείμενο της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
  • Απουσία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη της πολιτείας
  • Θέμα άμεσης επαναλειτουργίας της μετεκπαίδευσης για το σύνολο των εκπαιδευτικών
  • Δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για επιμόρφωση στο Β’ επίπεδο
  • Πειθαρχικό δίκαιο
  • Εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού
  • Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων
  • Πραγματοποίηση μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2016-2017
Για όλα τα παραπάνω ζητήματα θα κατατεθεί υπόμνημα ενόψει των συναντήσεων με την πολιτική ηγεσία.
Για το ζήτημα της πραγματοποίησης των μεταθέσεων οι συνεργάτες του Υπουργού ενημέρωσαν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση ώστε οι αιτήσεις να πραγματοποιηθούν με ηλεκτρονικό τρόπο από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη Ιανουαρίου -  αρχές Φεβρουαρίου με στόχο οι μεταθέσεις να πραγματοποιηθούν στα τέλη Μαρτίου – Αρχές Απριλίου.  Όσο για το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων (για την οποία έγινε με τη συμβολή της Δ.Ο.Ε. το πρώτο βήμα αλλά απαιτείται σοβαρή δουλειά στη συνέχεια) ενημερωθήκαμε ότι η διαδικασία θα προχωρήσει με στόχο την ολοκλήρωσή της για το επόμενο διδακτικό έτος.


Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πως η πολιτική ηγεσία δεν διαθέτει πίστωση χρόνου για την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης, χρειάζονται άμεσες ενέργειες στην αποκατάσταση του κλίματος ομαλότητας στα σχολεία και θα συνεχίσει να αναδεικνύει όλα τα ζητήματα και το μέγεθος των ευθυνών της πολιτικής ηγεσίας στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2016

Τι είπε ο υπουργός παιδείας στη συνάντηση του με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Τι είπε ο υπουργός παιδείας στη συνάντηση του με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ 01/12/2016 

-Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο η πρώτη συνάντηση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου με τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Στη συνάντηση που έγινε σε καλό κλίμα και είχε κυρίως εθιμοτυπικό χαρακτήρα, ο υπουργός ζήτησε από τα στελέχη των ομοσπονδιών να ξεκινήσει ένας εξαντλητικός διάλογος με θεματικές συναντήσεις για κάθε ένα από τα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο υπουργός, αφού άκουσε με προσοχή τις θέσεις των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, επιφυλάχθηκε, για τις περισσότερες από αυτές, να απαντήσει σε επόμενη συνάντηση μαζί τους, αφού πρώτα μελετήσει τα αιτήματά τους, ολοκληρώσει την ενημέρωσή του στα εκπαιδευτικά θέματα και σχηματίσει πλήρη και σαφή εικόνα για τα ζητήματα της παιδείας και των εκπαιδευτικών. Ωστόσο ο κ. Γαβρόγλου ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών για τις πρόσφατες διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, επισημαίνοντας ότι για πρώτη φορά τέθηκε γραπτώς και έγινε αποδεκτή η ανάγκη διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών. Επίσης, ο υπουργός τόνισε ότι η ατομική αξιολόγηση αφορά αποκλειστικά και μόνο τα στελέχη της εκπαίδευσης. Η βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων θα επιδιωχθεί με μία διαδικασία σχεδιασμού και αποτίμησης του ετήσιου έργου της σχολικής μονάδας, η οποία θα αποκρυσταλλωθεί μετά από διάλογο με τις Ομοσπονδίες. Αναφερόμενος, ο υπουργός, στην έκθεση του ΟΟΣΑ επανέλαβε ότι αυτή δεν είναι δεσμευτική και ότι η ενδιάμεση έκθεση του οργανισμού που αναμένεται να παραδοθεί προσεχώς είναι σημαντικά βελτιωμένη από αυτή που είχε αρχικά κατατεθεί, ενώ η τελική έκθεση θα παραδοθεί στο τέλος του 2017. Οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών φορέων των δασκάλων και των καθηγητών έθεσαν στον υπουργό ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο τους. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, οι εκπρόσωποι ζητούν: Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των πραγματικών κενών στα σχολεία. Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών για όλα τα κενά. Καμιά απόλυση αναπληρωτή. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων. Καμία συγχώνευση, κατάργηση σχολείων και τμημάτων. Τη γνωστοποίηση στην εκπαιδευτική κοινότητα του τριετούς προγράμματος που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς. Την κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων για τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.

ΠΗΓΗ: http://www.diorismos.gr/ekpaideush/26718/ti-eipe-o-ypoyrgos-paideias-sti-synantisi-toy-me-olme-kai-doe